ترنم

ترنم
majid.bagheri81@yahoo.com ما اهل ولايتيم و همه چيز مان در گرو اهلیت مان است . شهيد آويني

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 29609
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 12
تعداد آنلاین : 1

 

تغيير باورها و ارزش‌هاي مذهبي و ملي مردم كشورمان براي تسلط كامل بر اين سرزمين و منابع آن هدفي است كه غرب و استكبار جهاني براي نيل به آن از سال‌ها پيش با مطالعات روانشناختي و جامعه‌شناختي برنامه‌ريزي‌هاي دقيقي در حوزه‌هاي مختلف داشته‌اند تا به اين مقصود خود دست يابند.

هدف گرفتن باورهاي ديني مردم ايران با تحريم

باورهاي ديني مردم ايران شايد اصلي‌ترين پشتوانه اين ملت براي ايستادگي در برابر هر گونه تهاجم و تجاوز به مرزهاي اين سرزمين بوده است. مطالعات گسترده استعمارگران براي چگونگي تسلط بر جامعه‌اي همچون ايران به آنان اطمينان خاطر مي‌دهد كه تا زمان حاكميت ارزش‌هاي ملي و ديني بر اذهان اين مردم، استثمار آنان ميسر نخواهد بود.از همين روست كه در برهه‌هاي گوناگون شاهد توطئه‌هايي براي اضمحلال ارزش‌ها و باورهاي ديني و دور كردن مردم ايران از هويت ملي‌شان بوده‌ايم. فشارهايي كه پس از انقلاب اسلامي و با اوج‌گيري انديشه‌هاي مذهبي به بالاترين نقطه خود رسيد و هشت سال جنگ تحميلي را براي هدف قرار دادن ارزش‌هاي جاري و ساري در ميان اين ملت رقم زد.هشت سال جنگ ايران در برابر رژيم متجاوز عراق آن هم به پشتوانه‌ تمام دنياي استكبار نه فقط باورهاي مذهبي مردم كشورمان را كمرنگ نكرد بلكه نشان داد حساب و كتاب نظريات جامعه‌شناختي غرب براي كشوري همچون ايران جوابگو نيست پس بايد راهكاري ديگر را امتحان كنند. اين بار تضعيف باورها در جنگ نرم دنبال و با تحريم اقتصادي به عنوان شاخه ديگري از اين نبرد تقويت شد. امروز يك روي جنگ نرم تحريم و روي ديگرش فعاليت شديد و گسترده نحله‌هاي انحرافي است؛ فرقه‌هاي ساخته دست استعمار كه تيشه به دست ريشه اعتقادات مذهبي جوانان جامعه را نشانه گرفته‌اند.

حيطه عملكردي تحريم‌ها

تحريم اقتصادي اما راهكار ديگر غرب براي به زانو در‌آوردن مردم كشورمان بود؛ تحريم هايي كه از زمان انقلاب آغاز شد و تا به امروز نيز ادامه دارد و مي‌كوشند هر روز به بهانه‌اي تازه بيشتر مردم را در تنگناي معيشتي قرار دهند. اين در حالي است كه هنجارها، ارزش‌ها، باورها و آموزه‌هاي مردم ما تلفيقي از ايمان مذهبي و تمدن ايراني است و هدف غرب از تشديد تحريم‌ها خالي كردن مردم كشورمان از چنين پشتوانه‌هايي است تا با تغيير هنجارها، بحران و آشفتگي اجتماعي ايجاد نموده و هدف نهايي خود در تسلط كامل بر ايران را عملي كند.شهيد آويني در اين باره مي‌گويد: «استكبار جهاني مي‌خواهد با تحميل فشارهاي تحمل‌ناپذير اقتصادي ما را وادار كند كه از اعتقاداتمان صرف‌نظر كنيم. انصافاً در دنياي امروز اگر هم راهي براي غلبه بر ايمان و اعتقاد وجود داشته باشد همين است و لا غير.»

انقلاب اسلامي محصول تلاش غرب براي زدودن ارزش‌هاي ديني

دكتر مجيد كاشاني، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه نيز در گفت‌وگو با «جوان» درباره اهداف غرب از تشديد تحريم‌ها مي‌گويد: نگاه جامعه‌شناسانه به اهداف اجتماعي غرب از تحريم‌هاي اقتصادي، تحليل‌هاي مختلفي را پيش روي ما قرار مي‌دهد. اما به نظر مي‌رسد استكبار جهاني هدف خود را از تشديد تحريم‌ها كاهش و ضعف ارزش‌هاي ديني و اخلاقي قرار داده باشد تا در نهايت از اين طريق بتواند به اهداف خود دست يابد.وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا محصول و نتيجه اين راهكار منجر به تحقق خواسته غرب مي‌شود يا نه، مي‌گويد: اين سؤالي است كه اگر از ديدگاه جامعه‌شناختي بخواهيم به آن جواب دهيم بايد گفت چنين راهبردي لزوماً به نتيجه و خواسته مورد نظر غرب نمي‌رسد، همچنان‌كه در دوران قبل از انقلاب استكبار جهاني تمام تلاشش را براي زدودن ارزش‌هاي ديني از جامعه ايران به كار برد اما نه فقط اين راهكارها به نتيجه دلخواه آنان نرسيد بلكه اوج گرايش‌هاي مذهبي مردم را شاهد بوديم كه منجر به انقلاب اسلامي شد.اين جامعه‌شناس با اشاره به قواعد جامعه‌شناسي، مي‌افزايد: در برخي كشورها مانند كشورهاي اسلامي همچون ايران يا كشورهاي آسيايي همچون هند و ژاپن و برخي كشورهاي امريكاي لاتين، ضمن قبول پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي غرب معتقد به وجود ميانبرهايي هستند كه منوط به خود‌باوري فرهنگي و تقويت ارزش‌هاي ملي است. اين كشورها با تكيه بر تمدن كهن و پيشينه عظيم فرهنگي خود مي‌كوشند با خود‌باوري و اتكا به امكانات و تسهيلات داخلي با عوارض سياست‌هاي سوء جهاني مقابله كنند و در اين راه موفق هم بوده‌اند.وي به پيشرفت‌هاي كشور ژاپن اشاره مي‌كند كه ضمن حفظ ارزش‌ها و باورهاي ملي و فرهنگي خود توانستند در دنياي علم نيز خوش بدرخشند. كاشاني تأكيد مي‌كند: ما بايد ضمن پذيرش تمامي يافته‌هاي كشورهاي صنعتي باور داشته باشيم تمام علم و تكنولوژي در دست آنان نيست و ما هم مي‌توانيم راهكارهاي مختلفي براي رسيدن به جايگاه‌هاي علمي در جهان داشته باشيم همچنان‌كه در حال حاضر پيشرفت‌هاي ايران در بسياري از حوزه‌ها غير قابل باور است.اين جامعه‌شناس در اين خصوص با اشاره به گفته‌اي از استاد مطهري كه هر كجا اسلام دشمن داشته رشد و توسعه بيشتري داشته است، تصريح مي‌كند: در مسائل اقتصادي نيز هر كجا بيشتر تحت تاثير مشكلات بوده‌ايم، راه‌هاي ميانبر پيدا شده است. همانطور كه توانستيم در درمان بيماران شيميايي دوران دفاع مقدس موفق باشيم. به باور كاشاني با خود‌باوري، برنامه‌ريزي و آگاه‌سازي يقيناً تحريم‌ها اثري نخواهد داشت.

واكسن تحريم و مقاوم شدن مردم ايران

ترديدي نيست كه دشمن به دنبال ايجاد بحران اجتماعي است و براي دستيابي به اين مقصود تلاش مي‌كند از هر راه ممكن اعتقادات مذهبي و هنجارهاي ملي مردم ما را كمرنگ كند. با اين وجود پشتوانه‌هاي ما آنقدر قوي است كه مردم ما در مقابل رژيم شاه شوريدند و در طول هشت سال دفاع مقدس در برابر تجاوز استكبار خروشيدند. بنا به فرمايش رهبر فرزانه انقلاب، ملت ما در برابر تحريم‌ها واكسينه شده است پس بعيد به نظر مي‌رسد اين راهكار هم جواب دهد.


نظرات شما عزیزان:

حسین
ساعت16:25---29 تير 1391
آفتاب از کدوم طرف درومده بروز کردی
کماکان منتظر مطالب بعدی شما هستیم.
انجمن دوستان مشتاق شما


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ادامه مطلب
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 29 تير 1391برچسب:, توسط مجید باقری
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :